De Stichting Econophysics is opgericht ter bevordering van onderzoek en onderwijs op het gebied van Econophysics in Nederland. Kernactiviteit van de Stichting op dit moment is het verwerven van donaties, welke worden ingezet voor financiele ondersteuning van het onderzoeksprogramma in Econophysics aan het Leids Instituut voor Onderzoek in de Natuurkunde (LION) van de Universiteit Leiden

Het bestuur:

Voorzitter: J.M. van Ruitenbeek
Secretaris: S. Erkens
Penningsmeester: R. Stoffer

S.M. Verduyn Lunel

W.T.F. den Hollander

J.E. van der Boon

Directeur:

F.L.J. Vos

Doel van de stichting als beschreven in de statuten:
De Stichting heeft ten doel: het bevorderen van wetenschappelijk onderzoek en wetenschappelijk onderwijs op het gebied van de Econophysica, waaronder begrepen de studie van fysische en mathematische modellen ten behoeve van de beschrijving van risico's en winstverwachtingen van handel op financiële markten en al hetgeen daarmee verband houdt of daaraan bevorderlijk kan zijn, alles in de ruimste zin van het woord mits de stichting blijft kwalificeren als een instelling als bedoeld in artikel 6.33 lid 1 onderdeel b van de Wet inkomstenbelasting 2001 of een daarvoor inde plaats geldende regeling.
De stichting tracht haar doel onder meer te bereiken door het financieel ondersteunen van wetenschappelijke opleidingen en onderzoek op het vakgebied van Econophysics. De stichting beoogt niet het maken van winst. De feitelijke werkzaamheid van de stichting houdt niet in het maken van winst.De stichting tracht haar doelstelling te bekostigen door het bevorderen van het doen van giften, welke giften worden aangewend voor het hiervoor omschreven doel.

RSIN nummer:  820133450

Beloningsbeleid:  De Stichting heeft geen betaalde medewerkers en keert geen vergoedingen uit aan bestuurders, anders dan werkelijk gemaakte kosten ten behoeve van het bestuur van de stichting.

Beleidsplan:

De Stichting wordt meerjarig financieel gesteund door een beperkt aantal donateurs, en de fondsen worden beschikbaar gesteld voor één doel, de ondersteuning van het vakgebied Econophysics in Leiden. De Stichting werkt met deze donateurs en ism de Universiteit Leiden aan vergroting van bekendheid van het vakgebied onder studenten en professionals. Door groei en onderhoud van een netwerk van geinteresseerde partijen streven we naar uitbreiding van het aantal donateurs.

Contact:

p/a M. Wijfje (secr.)